Tavaly nyáron egy szlovákiai panzióban szálltunk meg pár napra néhány barátommal. A szállás nem volt luxus, de látszólag teljesen rendben volt, egy-két furcsaságot leszámítva. A helyszínen közölték például, hogy csak készpénzben lehet fizetni azzal ellentétben, amit korábban írtak egy e-mailben, miszerint bármilyen ország bankjának kártyájával is fizethetünk.
De sebaj, a közelben volt egy bankautomata, ahonnan levettem euróban a szállás díját és az idegenforgalmi adót, majd átnyújtottam a recepciósnak. Ő az adókra szánt plusz összeget visszaadta, amin nagyon meglepődtem, de kezdetben azt gondoltam, hogy ez a kárpótlás a banki költségekért, mivel a szálláshely nem tud bankkártyás fizetést elfogadni.
További fennakadás szerencsére nem volt, el is foglaltuk a szobáinkat.
Két nappal később arra lettünk figyelmesek, hogy egyenruhás emberek érkeztek a recepcióra. Valahonnan nagyon ismerősnek tűntek – méghozzá a határról. Kiderült, hogy ők a helyi vám- és adóhatóság emberei. Addigra már teljesen összeállt a kép, mi és és pár másik vendég pedig aggódni kezdtünk. De végül senkinek sem kellett elhagynia a szállást.
Mivel akkoriban én is vállalkozásalapítás előtt álltam, a történtek sok mindenen elgondolkoztattak. Először is, bizonyos esetekben van legális módja is annak, hogy spóroljunk az adókon, ha már ragaszkodunk ehhez. Azért is mondják például, hogy újlengyel székhelyszolgáltatás szempontjából ideális település, mert itt a helyi önkormányzat nem kötelezi iparűzési adó megfizetésére a vállalkozókat. A szekhelyszolgaltatas24.hu-nál már érdeklődtem korábban erről a lehetőségről, ők pedig megerősítették, hogy ez valóban így igaz. A kis létszámú vagy induló vállalkozások esetében minden kezdeti kiadás számíthat az első hónapokban, ezért nekik különösen érdemes elgondolkozni ezen a lehetőségen.
Ha újlengyel székhelyszolgáltatás szempontjából képes ilyen előnyt nyújtani a cégünknek, akkor valóban érdemes lehet itt létesíteni a cégközpontunkat. A szekhelyszolgaltatas24.hu viszont számos más fontos tényezőre is felhívta a figyelmemet magával a szolgáltatással kapcsolatban.
Az egyik ezek közül pontosan az volt, amit a szállodában tapasztaltam, vagyis annak az ellenkezője. Az egy dolog, hogy a hoteleseknek volt vaj a fülük mögött – a szabályok betartása mindenkire nézve kötelező! A szekhelyszolgaltatas24.hu ezért erre különösen ügyel, mivel hatalmas ügyfélkör számára biztosítják a cégközpontot. Itt ha bármi nem stimmelne, könnyen más cégek is bajba kerülhetnének, amit ők semmiképp sem engedhetnek meg maguknak. Ezért is van az, hogy kedvező piaci helyzetük évek óta töretlen.
Viszont arra szerettem volna kilyukadni, hogy még ha be is tartunk minden szabályt, akkor is kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy az adóhatóság szúrópróbaszerű ellenőrzést végez, vagy bármely más indokból érdeklődni kezd a vállalkozásunk iránt. Ilyenkor szükségünk van egyrészt egy olyan helyre, ahol az összes céges dokumentum, számítógép, stb. megtalálható és könnyen előszedhető, mert így bármilyen felmerülő kérdésre gyorsan tudunk reagálni.
Másrészt pedig ahogyan a szállodavendégek, ugyanúgy más ügyfelek sem valószínű, hogy nyugodtak tudnának maradni egy ilyen helyzetben anélkül, hogy mindenféle negatív véleményt és pletykát formálnának időközben a cégünkről.
A szekhelyszolgaltatas24.hu kettő az egyben megoldást biztosít mindkét aggályunkra. A szolgáltatott székhelyen mindig időben átvesznek minden határidős levelet, ezért semmi sem fog soha hiányozni. A hatóságokat pedig nem fogják akadályozni a munkavégzésben. Viszont ha szükségünk van egy tiszta, rendezett tárgyalóra a bizalmas beszélgetésekhez, az is a rendelkezésünkre áll. Így nem az ügyfelek szeme láttára kell egyezkednünk a végrehajtóval, aztán olvasnunk magunkról a sok negatív értékelést.
Ebből a szempontból szerintem mindenképp megéri székhelyszolgáltatást igénybe venni, becsületesnek lenni pedig még inkább!